Alla inlägg under februari 2009

Av Sofia Göransson - 26 februari 2009 22:50

99 mms vendelasmamma

Av Sofia Göransson - 22 februari 2009 22:02

Eller snarare jag överlevde att låta mamma vara barnvakt åt Vendela!!! Inte för att jag var orolig att hon inte skulle klara det, hon har ju lyckats ta hand om mig o syster yster... Men att jag skulle kunna lämna henne till någon annan än Matte, för det är inga problem!!! Så igår fick Vendela vara med mormor o vi gick ut på restaurang, vilket inte var igår... (nu är det iof igår, men jag menar innan dess)

Vi gick på Minako o åt god mat. Jag tog Sushi till förrätt o Oxfile teryaki med ljummen avocado till varmrätt. Mumsfillibaba var det!!! Passade på ta ett glas med rött också...

När vi kom för att hämta min skatt sov hon gott med mormor!!! Det hade gått alldeles utmärkt för dom. Vendela hade ätit sin middag o nästan en HEL bruk med päron till efterrätt, vi brukar ge en tredjedel... Men är man hos mormor så är man!! Sen hade dom mysig, iallafall tills Vendela gjorde en ordenligt blöja :-) Hoppas hon får komma till mormor fler gånger... 

Bjuder på en bild på en av Vendelas kunskaper. Kan säga att alla inte är goda kunskaper, denna inte när hon ska sova o hon bara ställer sig hela tiden!!

Av Sofia Göransson - 18 februari 2009 20:39

Vendela har ju som ni alla vet kräkts endel i sitt liv o det har ibland förvärrats av vad hon ätit. Därför har detta med matintroduktion varit en liten spännande upplevelse, med bra mat o sämre mat i fråga om vad som ger kräkor. Men det finns vissa saker hon äter som absolut inte ger kräkor, vilket vi som föräldrar faktiskt tycker är bra. Dessa maträtter uppmuntras extra mycket!!! Här får ni två bilder som visar dessa rätter (eller kanske feler om ni så vill...)!!! ;-)

Av Sofia Göransson - 13 februari 2009 20:13

Så var det fredag igen, om än en speciell fredag... Det är ju fredagen den 13:de!!! Inte för att det känns som att det skulle vara något särskild med det, men tas i beaktning när man planerar dagens aktiviteter.


Som vanligt så har vi varit o simmat. Idag hade vi mormor med igen som naturligtvis tog kort!!! Det är som att mormor sitter ihop med sin kamera o jag är övertygad Vendela inte skulle känna igen henne utan den!!! :-) Åter till simmet. Vi övade på dyk o gjorde några riktigt bra dyk utan kallsupar!!! Dock hann inte kamerakvinnan med så inga bilder kan jag ge er på det. Men vi provade på att simma på mammas rygg o det har vi på bild. Vendela tyckte det var toppenskojj o sprattlade så jag knappt hann med!!! Hon kan nästan simma numera, iallafall så vet hon hur man rör sig för att ta sig framåt. Efter badet var hon som vanligt jättetrött, men orkade med att äta lunch innan vilan. Idag var första gången hon åt med lite aptit, satte i sig en stor portion av min hemlagade köttgryta med potatismos!!!


I går fick jag ett mail från PoP att man återkallar en overall. Vi har en sån och jag ringde imorse till våran butik för att höra om dom hade en utan luva. det hade dom o i förbi farten frågade jag vad den kostade o vad jag skulle få för min. Minns ju inte vad jag betalade för den, eller det var mamma som betalade... Då skulle jag vara tvungen visa kvitto om jag skulle få fullt pris tillbaka, annars var det reapriset som gällde!!!! Men hur kan man göra så, när dom har sålt mig en farlig produkt som dom återkallar o jag inte kan köpa en likvärdig.... Ringde konsumentombudsmannen o dom hade visst rätt göra så, men det fortsatte gnaga i mig. Så på eftermiddgen ringer jag PoPs huvudkontor o berättar vad jag fått berättat för mig. Hon blir mycket förvånad o det stämmer inte alls. Man ska få fullt pris tillbaka oavsett!!! Nu har dom ringt butiken o berättat det så imorgon ska jag ta mig dit o ordna upp detta. Men det blir ingen ny overall utan något annat... Kommer inte använda en särskild länge till så det känns värt det!!!


Så så har vår fredag sett ut... Nu ska jag Let's danca o Vendela har intagit ryggläge i sin säng (vågar inte skriva hon sover för då kommer hon vakan!!!)

Av Sofia Göransson - 10 februari 2009 21:23

Min lilla älsking har feber!!! Stackars liten!! Är första gången hon har feber. Hon var jättepigg i förmiddags när vi var o gympade. Kröp runt där så jag fick nöja mig med att använda en boll som vikt istället. Vilket iof var okej, då bollen bara vägde 2kg istället för henen 8,5kg!!! Efteråt åkte vi hem, till sjuka pappa o åt lunch. Så fick hon vila medans jag åkte o handlade. Sen när hon vaknade var hon varm som en kamin o hade 38 i feber. Vi avaktade lite men sen fick hon en alvedon o hon har sen sovit lite mer. Så hon är inte alls pigg inte, har knappt suttit själv alls utan vill bara ligga i famnen. Nu sover hon förhoppningsvis gott inatt o mår bättre imorgon!!

Av Sofia Göransson - 9 februari 2009 09:00

Kärlek är väl det finaste som finns?! Kärleken till mitt barn är oändlig o kärleken till min man likaså!!! Vad kan då vara bättre än att få baka goda kakor i form av ordet LOVE?? Vendela får nog vänta tills hon får smaka, men vi kan ju snart baka med play-doo med dem!!!


Tack Anna för kommentaren i min blogg!!!

Av Sofia Göransson - 7 februari 2009 19:43

I dag blir Vendela sju månader!!! Vilken stor tjej hon har blivit. Dagen har tillbringats i sällskap med mormor. Vi har varit i Skärholmen o shoppat lite!! Mycket trevlig dag tyckte både jag o Vendela. Hon var helt slut när vi kom hem!!!

Av Sofia Göransson - 4 februari 2009 20:25

Fy bubblan för att vara sjuk. Jag är snuvig o har feber, hemskt är det!!! Men som tur är så verkar Vendela må bra, lite snorig är hon men det är ingen fara.


Idag har vi varit på nästsista föräldragruppen, vilket känns tråkigt att det snart är slut. Nästa gång ska vi besöka ett dagis, så det blir spännande. Vi har ju börjat fundera lite på vilket vi ska önska att hon får gå på. Men är inte alls säkra, men det börjar bli dags fundera o skicka in papprena. 


Vendela kryper runt här hemma hela dagarna. Det går med en väldig fart o jag hinner knappt med annat än att jaga i fatt henne... Sen lyckas hon hitta på de mest knäppa sakerna, som man inte alls tänkt på! Inte nog med detta hon har erövrat kunskapen att ställa sig upp!!! Vilket hon övar på typ överallt... Vid vardagsrummsbordet, i spjälsängen (gärna när hon borde sova...), mot fotöljer samt favvoriten med hjälp av mamma eller pappa!!! Får återkomma med bild när vi lyckats fånga henne, har en fin i mobilen men jag har inte lyckats erövra kunskapen att mms-blogga.... Så håll till godo med en på henne i djup konversation med fågeln!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards