Alla inlägg under mars 2009

Av Sofia Göransson - 29 mars 2009 22:22

Mina första rosor, gjorda i mp. För er som inte vet har jag en ny hobby, göra fina tårtor!

Av Sofia Göransson - 25 mars 2009 08:26

I måndags var vi på utflykt till Stockholm hela familjen. Vendela skulle träffa en ortoped som skulle kika på henne lilla tå. Själva besöket gick väldigt snabbt o bra, ska komma tillbaka efter sommaren o då röntga för att se vad det är som är knas. När vi var klara gick vi hem till Farbror Micke som bor precis vid doktorn. Där Vendela fick lunch o vi andra drack te. Sen gick vi alla ut o åt god lunch på Jönsenes Böfhus. Mycket gott var det!!! Vi strosade sen lite i det inte alls vackra vädret för att sedan ta pendeln hem till landet igen.


I går var sista gången på Smurfgympan, villket känns jättetråkigt! Men vi tänkte börja träna på friskis o svettis istället. Vill hålla orken uppe nu när vi kommit igång så bra! Eftersom det var sista gången körde ledare extra hårt med oss så idag har jag träningsvärk!!! Men så skönt det är när man är klar, fast jag höll på svimma innan dess...


Vendela är väldigt duktig på att hjälpa mig i det husliga arbetet här hemma. Hon gillar att plocka i diskmaskinen o tittar gärna på när man lagar mat. Sen gillar hon hjälpa till med tvätten, roligast är att krypa runt i smutstvätten eller sitta i tvättkorgen... Så här ser det ut!

Av Sofia Göransson - 20 mars 2009 22:34

Här kommer det två fina bilder från dagens sim!! Var sista på kursen så vi fick fint diplom också.

Notera att vi inte håller i Vendela utan hon simmar själv!!!!!!



Av Sofia Göransson - 12 mars 2009 20:48

Här har det inte hänt så mycket sista dagarna, fast det har det ju gjort men ungefär samma som händer varje dag.


 Något som har hänt är att Vendela faktiskt har börjat sitta på sin nya potta. Vi har provat några dagar o två gånger har vi lyckats pricka rätt! Så nu är vi igång med potträning, dock i light version. Min tanke är inte att hon snarast ska sluta med blöjor utan att jag tror att om man inte väntar för länge så kommer det gå lättare sen i övergången. Sen eftersom vi fick tag i en potta förra veckan så har vi ju en toppenbra som hon kan sitta på utan problem.


I dag har vi varit o sjungit på Öppna förskolan. Vendela tycker verkligen det är toppenkul med andra barn, fast hon är som en kamakazeeebebis o mejar ner alla som kommer i vägen! Så man får hålla koll så ingen trillar kull eller får sig en snyting... Men men dom lär sig väl med tiden!


På eftermiddagen har jag lagat mat till henne. Blev två fiskrätter, en med fisk/potatis/morot o en med fisk/blomkål/ris. Undertiden kikade Vendela intresserat o samtidigt knaprade hon på en morot. Eller knaprade o knaprade hon sög o drog den mot sina små tänder! 

Av Sofia Göransson - 7 mars 2009 21:58

Igår var vi som vanligt på babysimmet. Vendela älskade som vanligt att plaska i vattet!! Vi hann med massor bla flera dyk där hon fick simma mot kanten, surfa på ytan, dyka från kanten o simma själv!!! med armpuffarna!!!!! Det var så häftigt för läraren höll en spegel framför Vendela o när hon sen drog den bakåt så tippade Vendela med över på rygg. Sen när hon drog den framåt igen då tog sig Vendela upp rakt igen!!!! Så duktig är hon min lilla sjöjungfru!!!


När vi simmat klart o Vendela fått lite lunch åkte vi till Södertälje. Där var det utförsäljning på Babyland som vi ju var tvugna gå på... Vilket visst halva stan också gjorde!! Lyckades norpa mig en sittvagn att ha henne i o sen var det bara ställa sig i kööööön. Under vägen mot kassan så plockade jag på mig lite smått o gott! Blev faktiskt några riktigt bra saker. Bla köpte jag flera lådor refiller till blöjhinken, en fin ROSA potta med ryggstöd, ett lammskinn (som är från mormor) m.m Kunde lätt köpt mera saker men insåg att eftersom Matte skulle komma o ta Vendela (som faktiskt inte fick spunk...) medans jag köade klart inte skulle godkänna allför mycket saker... Nåja, det var iallafall värt att köa typ 1,5 timme för jag sparade ju sådär 1200spänn!!!


Sen på kvällen blev det inte alls kul... Hörde hur Vendela hostade till efter att hon lagt sig. Så jag gick in för att kolla om nappen ploppat ut. Tände ingen lampa utan kände efter i mörkret om den var där den skulle, men ingen napp i munnen. Då känner jag efter bredvid henne... Där är det BLÖTT!!!! Hon har kräkts upp hela flaskan välling så hela sängen är blöt!!!! gastar på Matte o vi startar saneringen jag säng o Matte tar Vendela... In med sängkläder i tvättmaskinen, ny pyjamas på o Vendela skriker i högan sky. Så medans jag fixar klart så vyssar Matte men helt plötsligt hör jag nappen som åker i golvet o sen splash... En till kräka, denna på stackars Matte o Vendela! Så av med pyjamas o skura Matte o golv. Sen sätter jag mig med Vendela i fotöljen där hon nästan somnar innan kräka nr 3 kommer... Tar det aldrig slut??? Tur är att jag "fångar" den i en handduk o vi kan försöka sova igen. Väntar nästan två timmar o sen börjar vi prova med små mängder vatten, vilket går bra så vi går o lägger oss. Sover gott hela natten o imorse var hon som en lite fågel o kvittrade på. Men jag var försiktig o gav bara små mängder majsvälling o sen har hon bara ätit det o gröt idag. Nu sover hon igen o jag hoppas vi slipper fler kräkor!!!!

Av Sofia Göransson - 7 mars 2009 16:29

Kladdkakemuffins med aftereightfluff. Mums!

Av Sofia Göransson - 4 mars 2009 12:57

Vi har alltså varit i Örebro över helgen hos Vendelas kusiner. Det var ju äntligen dags för Simon att bli döpt! Åkte redan i fredags vid lunch, vilket kändes skönt o inte stressa dit på lördagen. Efter en något trång (massa packning i baksätet med mig o hundar i bagagen) bilresa, där Vendela var irriterad delvis för solen sken i ögonen på henne kom vi fram. Dock var ingen hemma så vi huserade en stund fritt i huset. Sen kom Greger hem o grabbade genast dammtrasan så vi skyndade oss ner i källaren o fixade iordning vårt sovrum! Passade på ta en lite tuppis också, mest för Vendelas skull så hon orka med kvällen. Sen kom resten hem o vi beställde god mat till middag!!!


Lördagen blev sådär hektiskt som det alltid blir när det är något större som ska hända... Varför blir det så???

Vi stoppade alla ungar i badet, samtidigt såklart o sist i kom moster Lotta!!! Sen plaskade dom glatt  o jag försökte att inte bli dränkt!!!! Tänk va bra det är med bad, Vendela blir ren (konstigt??) o sen blir hon vääääldigt trött. Så med en flaska välling efteråt sov hon gott i en timme. Vilket hon inte gjort om vi inte badat!!!!

I kyrkan skulle jag hålla Simon, han väger inte liiiite så jag fick snabbt mjölksyra i mina armar. Men lyckades låta bli tappa honom o klarade hela cermonin. Sen fick vi smörgåstårta o kaka, MUMS!! Vendela fick dock bara fruktpuree stackarn...

Efter dopfika vankades det fest för moster Lotta som fyllt år!!! God middag intogs med våran släkt hemma. Mycket trevligt var det!!!


Hela helgen har varit toppenbra men det var skönt komma hem igen!! Borta bra men hemma bäst!!! Vendela var så trött så hon sov nästan hela måndagen också... Jobbigt åka på semester!!


Bjuder på ett "fint" kort från dopet!!! Tror den som ser mest normal ut är Vendela, vi andra har massa konstigheter för oss...

Av Sofia Göransson - 2 mars 2009 08:37

Nyvaken i Örebro!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards